Voorbeeld overeenkomst - Geheimhoudingsovereenkomst

  • Voorbeeld overeenkomst - Geheimhoudingsovereenkomst

Bedrijfsinformatie moet vertrouwelijk behandeld worden. Wanneer externe partijen om zakelijke redenen kennis moeten nemen van vertrouwelijke informatie is het verstandig om een geheimhoudingsovereenkomst met die externe partijen te sluiten om daarmede de vertrouwelijkheid te kunnen borgen.

Met dit professionele voorbeeld contract kunt u snel en juridisch verantwoord een geheimhoudingsovereenkomst op stellen.

De Toolkit bevat meer voorbeeld overeenkomsten op het gebied van overnames en acquisities, een voorbeeld intentieovereenkomst en andere commerciële contracten en voorbeeldbrieven om uw contractmanagement inhoud en vorm te kunnen geven.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Gerelateerde documenten

In de handleiding algemene voorwaarden staan handige tips hoe u uw algemene voorwaarden juridisch verantwoord kunt toepassen in uw offerteprocedure en in uw contractmanagement.

Een verkeerde toepassing of gebruik van uw algemene voorwaarden houdt in dat de voorwaarden niet van toepassing zijn op uw overeenkomsten en u dus niet beschermen.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of over uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Als u ten onrechte beschuldigd wordt van aansprakelijkheid moet een aansprakelijkheidsstelling direct schriftelijk gemotiveerd worden weerlegd.

Met behulp van dit voorbeeld document kunt u dat verantwoord juridisch doen.

Heeft u vragen over aansprakelijkheid of onrechtmatige daad?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Als een leverancier zijn verplichtingen jegens een afnemer niet nakomt dan is er sprake van wanprestatie of een toerekenbare tekortkoming. In die situatie kan de afnemer de gesloten overeenkomst zelf zonder tussenkomst van een rechter ontbinden.

Met behulp van deze voorbeeldbrief kan op een juridisch verantwoorde wijze een zogenaamde buitengerechtelijke ontbinding door de afnemer zelf plaatsvinden.

De Toolkit bevat naast deze voorbeeldbrief alle relevante professionele contracten en voorbeeldbrieven, checklists en handleidingen om vorm en inhoud te geven aan uw professioneel contractmanagement.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Deze checklist gaat in op de verschillen tussen een agentuurovereenkomst en een distributieovereenkomst.

De Toolkit bevat uitgebreide voorbeeld contracten van beide soort overeenkomsten en ook een Engelstalige dealerovereenkomst.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of over uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Het aansprakelijk stellen van een wederpartij is het begin van een procedure inzake een onrechtmatige daad. Dit wordt ook wel het indienen van een schadeclaim genoemd.

Met deze voorbeeldbrief kunt u op een juridisch verantwoorde wijze de veroorzaker van schade aansprakelijk stellen.

De Toolkit bevat alle relevante brieven en documenten om uw schadeclaims in te kunnen dienen en een verantwoorde juridische reactie te geven op aan u toegebrachte schade.

Heeft u vragen over aansprakelijkheid of onrechtmatige daad?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Alvorens een procedure te kunnen starten wegens wanprestatie/een toerekenbare tekortkoming in verband met een ondeugdelijke prestatie van een leverancier moet de leverancier op de hoogte gesteld worden van de klacht.

Met behulp van deze voorbeeldbrief kan dat juridisch verantwoord plaatsvinden.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

 Om de juridische risico’s te beperken van uw website is het raadzaam om een juridisch verantwoorde disclaimer duidelijk op uw site te vermelden.

Met behulp van deze voorbeeld disclaimer kunt u zelf uw eigen disclaimer vorm en inhoud geven.

Wilt u een op maat gemaakte disclaimer of heeft u vragen over juridische aspecten van het internet?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Met dit uitgebreide stappenplan kunt u zelf juridisch verantwoord uw eigen algemene voorwaarden in concept maken.

Alle relevante stappen in het proces om te komen tot professionele en kwalitatief hoogwaardige algemene voorwaarden worden uitgebreid behandeld.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Met dit document kunt u een rechtsgeldige vertegenwoordiging(volmacht) regelen voor de situatie dat een persoon of rechtspersoon zich wil laten vertegenwoordigen door een ander. Deze laatste persoon is dan wettelijk bevoegd om namens degene die de volmacht verleent heeft rechtgeldige besluiten te nemen.

In de Toolkit zitten meer handige documenten op het gebied van het besturen van een onderneming. Naast een uitgebreid directiereglement voor een BV, zijn er voorbeeld notulen en wettelijk verplichte volmachten voor het bijwonen van aandeelhoudersvergaderingen. Maar ook een handig format van een agenda of een oproeping van aandeelhouders.

Vragen over de juridische aspecten van een volmacht of andere vragen?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Als een leverancier zijn verplichtingen jegens een afnemer/opdrachtgever niet nakomt dan is er sprake van wanprestatie of een toerekenbare tekortkoming. In die situatie kan de afnemer/opdrachtgever de gesloten overeenkomst zelf zonder tussenkomst van een rechter ontbinden.

Met behulp van deze voorbeeldbrief kan op een juridisch verantwoorde wijze een zogenaamde buitengerechtelijke ontbinding door de afnemer/opdrachtgever zelf plaatsvinden.

De Toolkit bevat naast deze voorbeeldbrief alle relevante professionele contracten en voorbeeldbrieven, checklists en handleidingen om vorm en inhoud te geven aan uw professioneel contractmanagement.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Goederen die in bruikleen zijn gegeven kunnen in een faillissement door de eigenaar worden opgeëist bij de curator.

Met behulp van deze voorbeeld brief kunt u juridisch verantwoord de in bruikleen gegeven goederen bij de curator opeisen.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Met deze voorbeeld brief kunt u juridisch verantwoord een overeenkomst opzeggen met een leverancier.

Voor zogenaamde duur contracten waarvan de looptijd in beginsel onbepaald is gelden speciale regels. Zo moet een redelijke opzegtermijn in acht worden genomen alvorens de overeenkomst definitief kan worden beëindigd.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

© Overeenkomst.nl | Ontwerp en realisatie Elma Media