Om fraude en het overtreden van ongeschreven gedragscodes door werknemers te voorkomen is het verstandig om in een arbeidsovereenkomst een geschenkenbeding op te nemen. In dat beding is vastgelegd wat wel en niet als gedrag van werknemers geaccepteerd wordt in de relatie tussen uw bedrijf en uw afnemers/leveranciers.
Met behulp van dit voorbeeld geschenkenbeding kunt u zelf een juridisch verantwoord beding in uw arbeidsovereenkomsten vastleggen en redigeren.
De Toolkit bevat naast alle in de dagelijkse praktijk gebruikte voorbeeld contracten, brieven, documenten, checklists en handleidingen voor een juridisch verantwoord personeelsbeleid ook alle voorbeeld documenten om al uw juridische zaken verantwoord zelf te kunnen afhandelen.
Heeft u vragen over uw contracten of juridische brieven?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Voor het flexibel kunnen inzetten van werknemers kan gebruik worden gemaakt van zogenaamde nuluren arbeidscontracten. Die kunnen voor bepaalde tijd gesloten worden of voor onbepaalde tijd.
Met behulp van dit handige voorbeeld nuluren arbeidscontract kunt u zelf juridisch verantwoord uw eigen flexibele arbeidscontracten voor onbepaalde tijd vorm en inhoud geven.
De Toolkit bevat naast alle in de dagelijkse praktijk gebruikte voorbeeld contracten, brieven, documenten, checklists en handleidingen voor een juridisch verantwoord personeelsbeleid ook alle voorbeeld documenten om al uw juridische zaken verantwoord zelf te kunnen afhandelen.
Heeft u vragen over uw contracten of juridische brieven?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Met behulp van deze voorbeeld brief kunt u uw werknemers officieel informeren over een voorgenomen reorganisatie.
De Toolkit bevat naast alle in de dagelijkse praktijk gebruikte voorbeeld contracten, brieven, documenten, checklists en handleidingen voor een juridisch verantwoord personeelsbeleid ook alle voorbeeld documenten om al uw juridische zaken verantwoord zelf te kunnen afhandelen.
Heeft u vragen over uw contracten of juridische brieven?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Met deze voorbeeld brief kunt u een sollicitant informeren over het besluit om de sollicitant niet uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek.
De Toolkit bevat naast alle in de dagelijkse praktijk gebruikte voorbeeld contracten, brieven, documenten, checklists en handleidingen voor een juridisch verantwoord personeelsbeleid, ook alle voorbeeld documenten om al uw juridische zaken verantwoord zelf te kunnen afhandelen.
Heeft u vragen over uw contracten of juridische brieven?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Het is verstandig om als werkgever in een arbeidsovereenkomst een wijzigingsbeding op te nemen.
Met behulp van dit voorbeeld kunt u zelf een wijzigingsbeding in uw arbeidsovereenkomst redigeren en vastleggen.
De Toolkit bevat naast alle in de dagelijkse praktijk gebruikte voorbeeld contracten, brieven, documenten, checklists en handleidingen voor een juridisch verantwoord personeelsbeleid ook alle voorbeeld documenten om al uw juridische zaken verantwoord zelf te kunnen afhandelen.
Heeft u vragen over uw contracten of juridische brieven?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Arbeidsovereenkomsten moet goed geredigeerd zijn om u als werkgever goed te kunnen beschermen.
Deze uitgebreide checklist behandeld alle valkuilen en geeft handige tips aan welke zaken en bedingen u moet denken om juridisch verantwoorde arbeidsovereenkomsten te kunnen sluiten.
De Toolkit bevat naast alle in de dagelijkse praktijk gebruikte voorbeeld contracten, brieven, documenten, checklists en handleidingen voor een juridisch verantwoord personeelsbeleid, ook alle voorbeeld documenten om al uw juridische zaken verantwoord zelf te kunnen afhandelen.
Heeft u vragen over uw contracten of juridische brieven?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Beoordelingsgesprekken zijn belangrijke gesprekken tussen een werkgever en een werknemer.
Om juridisch verantwoord een beoordelingsgesprek te kunnen voeren is een bepaalde systematiek en structuur in het gesprek noodzakelijk om positieve of negatieve rechtspositionele gevolgen aan de uitkomsten van een beoordelingsgesprek te kunnen verbinden.
Met behulp van dit juridisch verantwoorde voorbeeld formulier kunt u zelf uw beoordelingsgesprek juridisch verantwoord voeren.
De Toolkit bevat naast alle in de dagelijkse praktijk gebruikte voorbeeld contracten, brieven, documenten, checklists en handleidingen voor een juridisch verantwoord personeelsbeleid ook alle voorbeeld documenten om al uw juridische zaken verantwoord zelf te kunnen afhandelen.
Heeft u vragen over uw contracten of juridische brieven?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
In een arbeidsovereenkomst kan geregeld worden dat het werknemers niet is toegestaan om gedurende het dienstverband geen werkzaamheden voor derden te verrichten.
Met behulp van dit voorbeeld beding kunt u zelf in uw arbeidsovereenkomsten juridisch verantwoord een verbod op werkzaamheden voor derden regelen en vastleggen.
De Toolkit bevat naast alle in de dagelijkse praktijk gebruikte voorbeeld contracten, brieven, documenten, checklists en handleidingen voor een juridisch verantwoord personeelsbeleid, ook alle voorbeeld documenten om uw juridische zaken verantwoord zelf te kunnen afhandelen.
Heeft u vragen over uw contracten of juridische brieven?
Neem dan contact op met de Servicedesk!
Een verzuimprotocol bevat alle afspraken en regels die van belang zijn bij ziekte, arbeidsongeschiktheid en re-integratie van de werknemer.
Het protocol maakt onderdeel uit van de arbeidsovereenkomst en overtreding van voorschriften van het verzuimprotocol kunnen eventueel tot rechtspositionele consequenties leiden.
Met behulp van dit zeer uitgebreide voorbeeld protocol kunt u zelf juridisch verantwoord uw eigen verzuimprotocol samenstellen en redigeren.
De Toolkit bevat naast alle in de dagelijkse praktijk gebruikte voorbeeld contracten, brieven, documenten, checklists en handleidingen voor een juridisch verantwoord personeelsbeleid ook alle voorbeeld documenten om al uw juridische zaken verantwoord zelf te kunnen afhandelen.
Heeft u vragen over uw contracten of juridische brieven?
Neem dan contact op met de Servicedesk!