Voorbeeld brief - Betwisting van een factuur

  • Voorbeeld brief - Betwisting van een factuur

Als een crediteur een factuur zendt waar u het niet mee eens bent moet die factuur juridisch verantwoord betwist worden. Met deze voorbeeldbrief kunt u gemakkelijk en efficiënt een factuur gemotiveerd weerleggen.

Wilt u meer weten over specifieke juridische aspecten van uw financiële zaken?

Neem dan contact  op met de Servicedesk!

Gerelateerde documenten

Met deze voorbeeldbrief kunt u een verantwoorde betalingsherinnering opstellen en verzenden.

De Toolkit bevat voorts voorbeeld documenten van het gehele incassotraject. Naast een aanmaning, ingebrekestelling en sommatiebrief , ook een voorbeeld van een juridisch  gemotiveerde betwisting van een onjuiste factuur.

Heeft u vragen over uw creditmanagement en incassobeleid?

Neem dan contact  op met de Servicedesk!

In een directiereglement worden afspraken vastgelegd tussen de directie( het bestuur) van een onderneming en de vergadering van aandeelhouders.

Zo wordt bijvoorbeeld geregeld binnen welke financiële ruimte een directielid vrij is om besluiten en rechtshandelingen te verrichten zonder voorafgaande instemming van de aandeelhouders.

Dit uitgebreide reglement bevat alle gebruikelijke afspraken en regelingen die in een directiereglement moeten voorkomen. Een waardevol document voor uw rol als bestuurder en/of  aandeelhouder.

Vragen over het besturen van uw bedrijf of over statutaire regelingen van de vennootschap?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Afspraken tussen firmanten moet goed op papier worden gezet. Met dit document kan de samenwerking tussen vennoten efficiënt, goed en juridisch verantwoord worden geregeld.

Als u de overeenkomst op maat wilt hebben gemaakt of heeft u vragen over uw samenwerking?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Als een crediteur ondanks uw betwisting, doorgaat met incassomaatregelen, zoals het verzenden van een aanmaning-/sommatiebrief, dan kunt u met dit document daarop juridisch verantwoord reageren.

Heeft u vragen over de juridische aspecten van uw brieven?

Neem dan contact  op met de Servicedesk!

Met dit voorbeeld document kunnen op een eenvoudige wijze de notulen worden gemaakt voor het vaststellen van de jaarrekening, de bestemming van de winst en het decharge verlenen aan de bestuurder(s).

De Toolkit bevat meer voorbeeld notulen maar ook een goed voorbeeld van een agenda van de AVA en van een volmacht.

Vragen over de juridische aspecten van een jaarrekening?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Als een debiteur weigerachtig is om te betalen kan het dreigen met een faillissementsverzoek een effectief incassomiddel soms zijn.

Met deze voorbeeldbrief kunt u gemakkelijk en verantwoord een aanzegging tot een faillietverklaring opstellen en verzenden.

De Toolkit bevat ook voorbeeld documenten van een gebruikelijk incassotraject. Naast een aanmaning, ingebrekestelling en sommatiebrief , ook een voorbeeld van een juridisch  gemotiveerde betwisting van een onjuiste factuur.

Heeft u vragen over uw creditmanagement en incassobeleid?

Neem dan contact  op met de Servicedesk!

Alvorens een gerechtelijke incassoprocedure succesvol te kunnen opstarten moet de crediteur aan zijn debiteur een juridisch verantwoorde sommatiebrief hebben gezonden.

Met deze sommatiebrief geeft u uw debiteur nog een laatste kans om een incassoprocedure in rechte te voorkomen.

Uiteraard bevat de Toolkit ook andere voorbeeld documenten om uw incassobeleid juridisch verantwoord vorm en inhoud te geven.

Heeft u nog vragen over uw creditmanagement of incassobeleid?

Neem dan contact  op met de Servicedesk!

Eén van de vennoten wil uit de VOF stappen. De ander(en) wil(len) doorgaan. In deze overeenkomst Uittreden Vennoot VOF worden de afspraken vastgelegd hou er uit elkaar wordt gegaan..
 

Als een debiteur failliet is moet een vordering worden ingediend bij de curator.

Met deze voorbeeldbrief kan een vordering juridisch verantwoord worden ingediend en op de lijst van voorlopig erkende crediteuren worden geplaatst.

De Toolkit bevat ook voorbeeld documenten van een incassotraject en ook  voorbeeld contracten van een geldlening, schuldbekentenis en een akte van borgstelling.

Wilt u meer weten over specifieke juridische aspecten van uw financiële zaken?

Neem dan contact  op met de Servicedesk!

Om een financiering af te dekken kan een borgstelling/garantie van een derde partij worden gevraagd.

Met dit document heeft  u snel en juridisch verantwoord een borgstelling geregeld.

Wilt u meer weten over specifieke juridische aspecten van uw financiële zaken?

Neem dan contact  op met de Servicedesk!

In de checklist wordt een overzicht gegeven van de aansprakelijkheidsrisico’s die behoren bij de verschillende ondernemingsstructuren en rechtsvormen. Ook wordt ingegaan op relatie tussen privé en zakelijk bij de verschillende rechtsvormen.

Voor iedere ondernemer en bestuurder een handige tool om te raadplegen.

Heeft u specifieke vragen over aansprakelijkheid?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

© Overeenkomst.nl | Ontwerp en realisatie Elma Media