Voorbeeld brief - Offerteaanvraag leverancier met eigen inkoopvoorwaarden

  • Voorbeeld brief - Offerteaanvraag leverancier met eigen inkoopvoorwaarden

Ondernemingen die op basis van eigen inkoopvoorwaarden aan leveranciers een offerte vragen moeten dat helder in de aanvraag formuleren en duidelijk maken.

Met behulp van deze voorbeeld brief kunt u juridisch verantwoord communiceren dat u las afnemer alleen op basis van uw eigen inkoopvoorwaarden overeenkomsten sluit met leveranciers.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Gerelateerde documenten

Alvorens een procedure te kunnen starten wegens wanprestatie/een toerekenbare tekortkoming in verband met een ondeugdelijke prestatie van een leverancier moet de leverancier op de hoogte gesteld worden van de klacht.

Met behulp van deze voorbeeldbrief kan dat juridisch verantwoord plaatsvinden.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Goederen die in bruikleen zijn gegeven kunnen in een faillissement door de eigenaar worden opgeëist bij de curator.

Met behulp van deze voorbeeld brief kunt u juridisch verantwoord de in bruikleen gegeven goederen bij de curator opeisen.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Met dit uitgebreide stappenplan kunt u zelf juridisch verantwoord uw eigen algemene voorwaarden in concept maken.

Alle relevante stappen in het proces om te komen tot professionele en kwalitatief hoogwaardige algemene voorwaarden worden uitgebreid behandeld.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Voor het rechtsgeldig tot stand komen van een overeenkomst is het onverkort accepteren van een juridisch aanbod noodzakelijk.

Met deze voorbeeld orderbevestiging kunt u juridisch verantwoord uw afspraken vastleggen.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Deze checklist gaat in op de verschillen tussen een agentuurovereenkomst en een distributieovereenkomst.

De Toolkit bevat uitgebreide voorbeeld contracten van beide soort overeenkomsten en ook een Engelstalige dealerovereenkomst.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of over uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk!

Als u een freelance overeenkomst wilt sluiten met een ZZP’er kunt u gebruik maken  van dit voorbeeld contract. Het regelt gemakkelijk en juridisch verantwoord de juridische relatie tussen een freelancer en een bedrijf.

Ook kan dit voorbeeld document goed gebruikt worden om afspraken in een officiële overeenkomst van opdracht vast te leggen tussen een opdrachtgever en een opdrachtnemer.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Als u goederen onder u heeft ter reparatie of bewerking van een onderneming die in staat van faillissement is verklaard, kunt u ter uitoefening van uw retentierecht de curator een brief zenden waarin u vooreerst betaling eist van uw factuur alvorens u de goederen ter beschikking van de curator stelt. In de brief geeft u ook aan dat u de goederen zolang onder u houdt tot de curator de openstaande schuld heeft voldaan.

Met behulp van deze voorbeeld brief kunt u juridisch verantwoord zelf een brief aan de curator verzenden.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists, handleidingen en overeenkomsten om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en meer in het bijzonder aan uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

 Om de juridische risico’s te beperken van uw website is het raadzaam om een juridisch verantwoorde disclaimer duidelijk op uw site te vermelden.

Met behulp van deze voorbeeld disclaimer kunt u zelf uw eigen disclaimer vorm en inhoud geven.

Wilt u een op maat gemaakte disclaimer of heeft u vragen over juridische aspecten van het internet?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Het in- en uitlenen van personeel moet goed worden vastgelegd ter voorkoming van misverstanden en onduidelijkheden.

Met behulp van deze uitgebreide detacheringsovereenkomst kunt u zelf juridisch verantwoord uw eigen detacheringsovereenkomsten vorm en inhoud geven.

De Toolkit bevat naast alle in de dagelijkse praktijk gebruikte voorbeeld contracten, brieven, documenten, checklists en handleidingen voor een juridisch verantwoord personeelsbeleid ook alle voorbeeld documenten om al uw juridische zaken verantwoord zelf te kunnen afhandelen.

Heeft u vragen over uw contracten of juridische brieven?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Externe vertegenwoordiging van uw bedrijf kan worden geregeld in een distributieovereenkomst.

Met deze professionele voorbeeld distributieovereenkomst kunt u snel en juridisch verantwoord uw externe vertegenwoordiging regelen en vastleggen.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Met deze voorbeeld brief kunt u snel, professioneel en juridisch verantwoord de algemene voorwaarden van uw wederpartij afwijzen.

De wet en regelgeving bepalen dat een afwijzing van algemene voorwaarden nadrukkelijk moet plaatsvinden. De afwijzing zoals verwoord in de algemene voorwaarden zelf, volstaat in de meeste gevallen juridisch niet.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

Met deze voorbeeld brief kunt u juridisch verantwoord een overeenkomst opzeggen met een leverancier.

Voor zogenaamde duur contracten waarvan de looptijd in beginsel onbepaald is gelden speciale regels. Zo moet een redelijke opzegtermijn in acht worden genomen alvorens de overeenkomst definitief kan worden beëindigd.

De Toolkit bevat naast voorbeeldbrieven ook handige checklists en handleidingen om verantwoord vorm en inhoud te geven aan uw contractmanagement en in meer in het bijzonder uw  algemene voorwaarden en het beperken van uw juridische risico’s.

De risico’s van het zaken doen worden immers grotendeels bepaald door de combinatie van kwalitatief goede en professionele commerciële contracten en algemene voorwaarden.

Heeft u vragen over uw commerciële contracten of uw contractmanagement?

Neem dan contact op met de Servicedesk! 

© Overeenkomst.nl | Ontwerp en realisatie Elma Media